Et nyt tiltag skal imødekomme de mange danskere, der i dag har langt til et af IKEAs fem danske varehuse.
For mange danskere kan der være langt til varehusene i Gentofte, Taastrup, Odense, Aarhus og Aalborg. Det laver IKEA nu om på med introduktionen af 37 nye lokale afhentningssteder fordelt over hele landet, som kunder nemmere kan komme til, når de skal hente deres varer bestilt på IKEA.dk.
Det fortæller IKEA tirsdag i en pressemeddelelse.
"Vi ved, at mange af vores kunder gør en tur til IKEA til en hyggelig heldagsudflugt. Men for rigtigt mange danskere er der langt til det nærmeste varehus. Vi reducerer nu rejsetiden for mange af vores kunder med 37 afhentningssteder, for når kunderne ikke kan komme til IKEA, ja, så må IKEA komme til kunderne. Sådan gør vi det nemt og bekvemt for langt flere danskere at bestille online og hente deres varer tættere på deres hjem," siger Elefteria Cromlidou, der er Country Commercial Manager i IKEA Danmark.
Den nye service, som kaldes ’Klik & Hent’, er et supplement til IKEAs tilbud om levering inden for tre timer, som møbelhuset introducerede i efteråret 2019, hvor kunder kan bestille og få leveret større ordrer til hjemmeadressen.
’Klik & Hent’ koster 79 kr. pr. ordre, uanset om man bestiller et rullegardin, en reol eller et køkken til afhentning.
"I IKEA arbejder vi målrettet på at øge vores tilgængelighed og service, så det bliver nemmere at være kunde hos os. Med vores levering inden for tre timer kan vi levere alle IKEA varer til den ønskede adresse her-og-nu, mens den nye ’Klik & Hent’-service gør det muligt, til en lavere pris, at hente ordrer tæt på egen bopæl," fortæller Elefteria Cromlidou.
Hent varerne på p-pladsen
Med ’Klik & Hent’ kan kunderne på bestemte tidspunkter hente deres IKEA varer hos fragtbilen, der holder på udvalgte p-pladser rundt om i landet. De første 37 afhentningssteder er etableret, og IKEA arbejder på at finde flere.
"Vi samarbejder blandt andre med lokale butikker og tankstationer med gode parkeringsforhold for at gøre det så nemt og bekvemt for flere kunder at kunne hente deres varer, der er købt på IKEA.dk."
Vi har testet det i en periode nu, og det går over al forventning. Kunderne har taget virkelig godt imod vores nye service og er glade for, at IKEA kommer tættere på, siger Elefteria Cromlidou.
De nye services kommer ikke til at indvirke på ambitionerne om at opføre varehuse i Esbjerg og København.