Abilica Online går mod strømmen og åbner den tredje fysiske butik med træningsudstyr inden for få år. Hvor tendensen kun er at fokusere på webshops, lægger virksomheden stor vægt på at kunderne kan se og prøve produkterne. Det har givet så stor succes, at virksomheden nu hiver den ene Gazellepris ind efter den anden.
Efter at have kørt webshoppen i to år, valgte direktør Michael Madsen i 2009, at den første butik skulle åbnes i Aarhus. Selvom tendensen i de efterfølgende år pegede på en boomende nethandel og mange lukkede butikker, blev der igen med stor succes åbnet en butik i Herlev i 2015, og virksomheden står nu klar til at åbne sin tredje butik søndag d. 1. marts i Vejle.
”Det går fremragende med vores webshop. Men vi fandt hurtigt ud af, at der er efterspørgsel på at se og prøve vores produkter inden køb. Man kan skrive meget og vise gode billeder og videoer, men det er bare en helt anden oplevelse i en fysisk butik. Bonus er, at vi på den måde også kan give kunderne den bedste vejledning, ved at vi selv har prøvet produkterne”, siger Michael og fortæller hvordan de f.eks. opfordrer kunderne til at tage deres løbesko med, når der skal købes løbebånd.
Det er særligt kunder på Fyn og i trekantsområdet, der har haft efterspørgsel på endnu en butik, og det har fået Michael til at træffe beslutningen om en butik i Vejle. Selvom han kender de store økonomiske omkostninger ved at drive fysiske butikker, i forhold til kun at fokusere på online handel, så lægges der stor vægt på den ekstra service og oplevelse det giver kunderne. ”Det er her vi er bedst, og det giver pote”, fortæller Michael.
I takt med at der er kommet mere fokus på sundhed og træning i Danmark, har folk også fået en mere travl hverdag, og det kan være svært at nå forbi fitnesscenteret, hvis man også skal nå at handle, hente børn osv. Her har Abilica Online specialiseret sig i træningsudstyr af høj kvalitet, der gør det nemmere at holde sig sund og i form, når man har udstyret stående hjemme. Det er en branche i udvikling pga. tendenserne sammen det utilregnelige vejr vi ofte har i Danmark.
Ud over udstyr til hjemmetræning, har virksomheden også valgt at satse endnu mere på professionelt udstyr til virksomheder, foreninger, fysioterapeuter m.fl. Her er tendensen det samme – danskerne vil gerne holde sig sunde og markedet vokser. Med et hold af erfarne konsulenter og højkvalitetsprodukter, er målet at blive lige så store på det professionelle marked.
Abilica stiler også efter at hive flere Gazellepriser hjem til de 5 der allerede står på hylden, fortæller Michael. ”Vi har allerede en 6. på vej, som bliver uddelt her i efteråret, og så er vi selvfølgelig allerede i gang med at jagte nummer 7 til flokken – gazeller er jo flokdyr”, siger han med et glimt i øjet.